مراقب جیوه آمالگام باشید!

آمالگام یا ملغمه جیوه، ماده ای که سالیان سال برای پر کردن پوسیدگی های دندان استفاده می شود؛ مدت هاست توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان ماده سمی شناخته شده و جایگزینی آن با سایر مواد کامپوزیتی پیشنهاد شده است. 

جیوه متصاعد شده از آمالگام هم در حین آماده سازی آن و طبیعتا ورود آن به منابع آبی و متعاقبا خاک و مواد غذایی و هم پس از جایگزینی در محل پوسیدگی به علت تماس مداوم با مواد غذایی و سایش های دندانی یا حتی به دنبال اعمال تنش های الکترومغناطیسی مثلا در فرآیند تصویربرداری با دستگاه MRI، عامل اصلی سمی بودن آمالگام است. تحقیقات متعددی رابطه بین تماس با آمالگام و بروز بیماری های مختلفی از جمله .M.S را به اثبات رسانده است.

در همین راستا و بر اساس راه کار های WHO و انجمن دندانی آمریکایی (ADA)، نخست رعایت نکات ایمنی و پرهیز از استفاده از آمالگام، مخصوصا برای بیماران کلیوی، زنان باردار، زنان شیرده و همچنین کودکان با دندان شیری، را تاکید می نماییم و به اطلاع می رسانیم که شرکت سلامت مهر آسمان به عنوان حامی محیط زیست و همگام با استاندارد های WHO از دندانپزشکان و متخصصان حوزه دندانپزشکی برای رعایت این نکات حمایت و مساعدت می نماید. شرکت سلامت مهر آسمان آمادگی دارد تا با استفاده از محصولات جاذب خود، پسماند و پسآب آمالگام را تصفیه و از منابع آبی جداسازی کند.

 

منابع:

http://www.salamatiran.com/NSite/FullStory/?Id=53983&type=2

http://www.who.int/oral_health/publications/dental_material_2011.pdf

http://www.ayubmed.edu.pk/JAMC/23-4/Kefi.pdf

 




برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: